4 dagen apart

5 augustus 2014 - Nusa Lembongan, Indonesië

Vanmorgen zijn we om 5.30 opgestaan om het vliegtuig naar den pasar te nemen. Vroeg in de ochtend afscheid genomen van Iwan en onze chauffeur. Nu verder op eigen benen staan. Goed en ook raar dat jeen en ik 4 nachten vakantie vieren zonder elkaar. Jeen heeft niet in deze blog geschreven dus ik kan jullie alleen op de hoogte houden van het verhaal van simon , hugo en mijzelf.
Dat wat Jeen laat weten over hun ervaringen zal ik beschrijven.
We hadden een uur vertraging met het vliegtuig waardoor het onzeker was of we de boot naar nusa lembongan zouden halen. Gelukkig geen probleem. Binnen korte tijd zaten we in een bootje met ongeveer 25 personen en vertrokken we. Wat een golfslag, niet echt lekker voor je maag maar het duurde maar een half uurtje. Nusa lembongan was verrassend voor ons, nauwelijks infrastructuur, een paar auto's maar dan van die auto's die ze volgens mij in safariparken gebruiken. Een enorm contrast tussen de locals en de toeristen. We logeren in een prachtige hut, wel wat achteraf op het eiland. Het is pas een maand in gebruik dus gloednieuw en wat een lieve en aardige mensen. 4 hutjes en nog een paar in aanbouw, een prachtig zwembad en liggend aan zee met uitkijk op de locals die zeewier kweken.
We hebben in de middag lekker gezwommen en simon en hugo hebben het strand verkend, krabbetjes gevangen en beetje gevist. Ik lekker in bedje liggen lezen aan zwembad. Beetje gegeten en wat gedronken, even rust.
Sommige restaurants hebben hier een free pick up service. Nederlanders van ons buurhutje adviseerden ons waar we moesten eten, de lembongan beach club. Geweldig, wat een locatie maar ook direct duurdere prijzen. En ja hoor, hier dronk ik mijn eerste glaasje sauvignon blanc in de vakantie.
De enige manier van vervoer is hier een brommer. Ik ga me er morgen aan wagen. We gaan het eiland verkennen!

Jeen:
Jeen, maarten en franca, bart en thijs zijn naar munduk op bali. Ze hebben in de middag in de rivier gezwommen en door de rijstvelden gewandeld. Zagen apen onderweg kangs de kant. Hotel lekker en koel omdat het vrij hoog ligt. Ook even relaxen dus.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade