brommertocht over nusa lembongan

6 augustus 2014 - Nusa Lembongan, Indonesië

Vanmorgen eerst ontbeten en toen op stap met onze gehuurde scooters. Simon en ik zouden rijden maar met deze slechte infrastructuur en mijn rijervaring van 0 met een scooter heb ik het stuur over gegeven aan Hugo. Ging prima. We hebben het hele eiland rond gereden over de stoffige zandpaden en deels verharde wegen met kuilen. Aan de kust luxe accomodaties voor toeristen maar verder veel armoede. De mensen leven van het telen van zeewier. Af en toe kom je een stalletje tegen, veelal beheerd door kleine kinderen die je roepen omdat ze hopen dat je iets van ze koopt. Die verleiding konden we niet weerstaan dus armbandjes enz gekocht.
in slaolie flessen verkopen ze benzine op iedere hoek van de straat.
Het was een prachtige dag die voor simon al om 6 uur begon net vissen. Hij heeft geen grote maar werkelijk prachtig gekleurde vissen gevangen. Ze snappen er hier niets van dat je gevangen vis weer terug gooit.

Jeen: Jeen en de jongens hebben ook een scootertocht gemaakt en warmwater bronnen bezocht. Daar wij zij zijn is het koeler omdat het hoger ligt.