gili meno

8 augustus 2014 - Gili Meno, Indonesië

Alit had voor ons een snorkeltrip geboekt. Met 8 mensen en een gids gingen we de zee op. Het snorkelen ging ons goed af. Het was zo mooi. Eerst in een diep stuk gesnorkeld. In de diepte zag je daar ook mensen duiken en we zagen grote schildpadden op de bodem van de zee liggen.Daarna meer in ondiepere zee en daar zwommen de prachtigste vissen. Alsof je door het aquarium in artis zwemt. Opeens, daar waar ondiepe zee dieper wordt, zagen we een grote schildpad zwemmen op ongeveer 4 meter afstand denk ik. Ik denk zeker 40 tot 50 cm doorsnede. Toen er meerdere mensen op afzwommen was hij ook weer zo vertrokken. Zo bijzonder om te zien allemaal. Uitindelijk 3 uur op pad geweest. Simon en Hugo hadden nergens last van maar ik werd al snorkelend zeeziek. Dat is dan weer minder. Na een uurtje vaste land onder mijn voeten weer klaar voor de volgende stap.
Simon is vanmiddag zeevissen en Hugo en ik zijn naar een turtle opvang geweest. Bijzonder hoe ze op een simpele manier de schildpadden in stand houden.
Zittend bij Alit stuurde hij een jongen de boom in om voor ons een kokosnoot eruit te halen. De jongen klom zo snel in de boom dat ik het niet kon filmen. Gat erin geslagen en drinken maar!
Hugo en ik gaan zo kijken naar de zonsondergang aan de andere kant van het eiland dus ook even jalan jalan.

Jeen: in ubud is het regenachtig weer. Vandaag zijn ze verhuisd nasr hun nieuwe hotel in ubud. Het is heel luxe en netjes. Zelfs broodjes en cappucino, veel meer op de toeristen ingesteld. Vamiddag zijn ze naar monky forest geweest. Met Franca gaat het weer beter.