2 dagen zonder internet ; logeren bij Rachman en een nachtje aan de kust

31 juli 2014 - Bandung, Indonesië

Op weg naar onze gids gestopt en rond gelopen door de rijstvelden. Echt zoveel gezien en door hem uitgelegd over het groeien van rijst, mooi om echt te zien hoe het proces in elkaar zit van de rijstteelt. We liepen ergens en een ook voor hem vreemde familie  nodigde ons uit in hun eenvoudige huisje en we kregen koekjes , nootjes en van alles nog meer. Natuurlijk ook foto's maken.

Wat een ervaring, slapen in de kampong bij onze gids thuis. Zo eenvoudig maar ook heel puur. Natuurlijk moesten we wennen aan de eenvoud, zo anders dan wij gewend zijn. De mensen zijn echter zo aardig en zijn vrouw kon goed koken. Verwacht geen lakens en een badkamer en keuken. Een toilette was er wel en een bak met stromend water met een bakje water dat je over je heen kunt gooien. Koken op gewoon open haardvuur maar wel elektriciteit en een koelkast. Helaas werd simon ziek en dan is de primitiviteit wel even akelig maar gelukkig na een massage van de gids was hij snel weer boven Jan. Volgens onze gids was de wind in hem gekomen en door zijn poriën open te zetten zou het snel over zijn. Zie foto van zijn rug maar direct effect.

Vlak voor het vallen van de avond gingen we met onze gids vanuit zijn huis lopen naar een warmwater bron en daar konden we douchen en zwemmen, zo bijzonder en echt geen buitenlanders verder te zien.

Een bijzondere ervaring over het geheel. De volgende ochtend weer op weg naar de kust. Helaas weer heel druk zodat we er 8 uur over gedaan hebben. Gelukkig goede sfeer aan boord en onze gids kocht steeds van alles  voor ons om ons aangenaam te verpozen( vruchten, bananen, cassave chips, spekkoek en andere lekkernijen)

Pas  rond 17 uur kwamen we aan bij de kust alwaar we een prachtige echt, Indonesische woning konden betrekken direct aan zee met dus ook het geluid van de golven.

Als  klap op de vuurpijl bleek er ook een housekeeper bij te horen die vis gehaald heeft op de markt en voor ons gekookt heeft( kosten totaal 30 euro). Wat een weelde zeg, hij heeft gekookt, zette het klaar en kwam na een tijdje terug voor de afwas. Heerlijk, wat een verwennerij en wij nog even zwemmen in het heerlijke zwembad.