Bogor

27 juli 2014 - Bogor, Indonesië

Afgelopen nacht hebben we in hartje centrum geslapen in werkelijk een prachtig , sfeervol hotel. Gisterenavond Jakarta ingelopen en daar bordje nasi gegeten met vooral veel bintang beer, flesjes van 620 ml. Dat was een geslaagde missie. Op de dak van het hotel was een prachtig lounge gelegenheid en daar nog wat gedronken en daarna lekker gaan slapen. Onze kamer had  prima airco dus dat prima pitten. Na een uitzonderlijk goed ontbijt waarbij zelfs de cappuccino goed was kwam onze gids Iwan ons om 10 uur ophalen. Jakarta was bijna verlaten dus geen files gelukkig. Dat komt door de ramadan waardoor iedereen naar de familie op het platteland gaat.

Met onze , werkelijk nieuwe bus, met chauffeur en Iwan op pad gegaan. Natuurlijk gingen we naar de kampong van baas Rachman , wiens zoon en neef Warung poppen maken. Tot nu toe hebben we nog geen druk ervaren om er 1 te kopen maar dat zal nog wel komen. Daarna kampong in met hem en dat was werkelijk een bijzondere ervaring. Ik durfde zelf geen foto's te maken, de jongens Wel. Hele groepen kinderen liepen met ons mee. Ze bedelden gelukkig niet maar zagen er vooral blij uit.

Rachman is de agent die onze reis georganiseerd heeft. We hebben zijn kantoortje bezocht vlakbij de kampong. Zelf woont hij op de salakberg. Morgen slapen we bij hem thuis. Het zal eenvoudig zijn maar wel bijzonder op de dag van het suikerfeest.

Rond 15uur kwamen we aan bij ons hotel in de buurt van bogor( happy valley). Hier blijven we tot morgenochtend